reklama

V tomto období

„Věk je jen číslo“. Říkají mladší starším, aby se necítili opotřebovaní. Říkají starší mladším, aby se necítili méněcenní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Říká mladá milenka staršímu muži, aby se cítil životaschopný. Říká starší seladón mladší ženě, aby se cítila vyzrálá. Není to lež. Není to ani milosrdná lež. Není to ani realita. Když to není číslo, může to být..období? Nemám dvacetsedm. Mám období zakládání firem, těhotenských bříšek a schválených hypoték.

 Ráno jsem se s úsměvem podívala na fotku své bývalé spolužačky. Vyfotit nápaditou fotku v sedmém měsíci je dnes deklarované umění. Ne kvůli neschopnosti fotografů, ani chybějící kreativitě budoucích rodičů. Nespoutaná lavina na sociálních sítích utlumuje punc výjimečnosti. Vybírám si, které mimino bych si vzala domů...jako auto. Jedno je modré, druhé červené. Některé trochu poškrábané, promáčknuté. Nadsázka, samozřejmě. Zvýšený počet rodinných fotek a bílých šatů mě nutí zamyslet se...Užjsem v tom věku, kdy se rodí děti? Už jsem v tom období, kdy se rodí děti?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ráda odpočívám v parku. Ráda odpočívám v parku Prezidentské zahrady. Je čistý, voňavý. Někdy je to více poetické…s knihou…na lavičce. Někdy je to více společenské...se svým mužem…na dece. Někdy je to více poučné...vedle starší paní...vedle paní, která zažívá období loučení, rekapitulace a času pro rozjímání. Přisedla si k ní přítelkyně. Tipuji, v podobném, stejném období. Učili mě neposlouchat cizí konverzace, ale já nebyla nikdy dobrý student. „A já som mu povedala, že to je nevhodné, že sa nepatrí, aby sme takýmto spôsobom chodili po ulici. Veď ja som vdova. Musím uctievať pamiatku. Ako sa na mňa budú pozerať. Síce, žijem v meste, modernom meste. To nie je Trebišov, alebo tak...Veď ja nepoznám ani svojho súseda, stále sa niekto sťahuje, odsťahuje. I keď posledný, Marko sa volal, bol velmi príjemný. Som mu hneď hovorila, že ta blondínka nie je dobrá voľba. Bol sklamaný, ale Ivanka, šikovná, pracovitá, ho utešila. Ale zase, už mám nejaký vek. Sa to jednoducho nehodí. Predsa sa nebudem držať za ruku. Aj keď, v tomto období, čo iné už ma má tešiť. Toto celé obdobie je také...depresívne. A toto mi robí radosť. Vieš, keď len tak ideme za ruku. Je to sice trošku smiešné, ale cítim sa ako, keď som bola mladá. Vieš, ako na základnej škole. Ako v období toho najväčšieho rozkvetu. Tak sa s ním o tom porozprávam ešte raz. Predsa si zaslúži moju náklonnosť. Nechcela by som, aby pochyboval o mojich citoch vôči nemu. Veď je to predsa také krásne obdobie. Naše spoločné krásne obdobie. Je to posledné krásne životné obdobie.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Usmála jsem se. Stejně jak na tou fotkou. Tomuto punc výjimečnosti avšak nechyběl. A možná jen proto, že toto období mi je vzdálené. Vzdálené roky? Možná. Vzdálené pocity? Určite ne.

„Věk je jen číslo“. Říkají mladší starším, aby je uchlácholili. Říkají starší mladším, aby je motivovali. Říká mladá milenka staršímu muži, aby ho potěšila. Říká starší seladón mladší ženě, aby ji uklidnil. Není to lež. Není to ani milosrdná lež. Není to ani realita. Já tomu budu říkat období. Vyjádřené tím, co život přináší...bez čísel.

Tina Nekudová

Tina Nekudová

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  1x

A tak se jednou za čas zamyslím a napíšu o tom... Momentálně hlavně o mateřských pocitech, nepocitech... Jsem máma...a mám různé myšlenky... a nestydím se za ně.... většinou... :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu